English assignment part2

タイタニック号の事件の主要な原因として、大きく分けて二つの種類に分けられる。
course for the disaster of Titanic is divided to two parts.
しばしばハードとソフトの関係と呼ばれる、船体の物質的な問題と人的問題である。
One part is physical matter as body of ship, and the other one is human error.
The relationship between of these is called often as hard and soft.
ハードの問題として一つは船を構成する材料の欠点がある。
One point of hard problem is flaw in material composing the ship.
タイタニック号で使われた鉄板はリンや硫黄多く含み、冷たい海に適していなかった。
The plate used in Titanic contain phosphorus and sulfur much, and don't have enough elastic in cold the water.
また、鋲ももっとも良いとされる四番鉄ではなく三番鉄を使っていたため、氷山と衝突し
たときに船体が浸水してしまった。
the rivets is also a problem. For Titanic, shipbuilders did not use No.4 iron bar but No.3 which is inferior to the former in it's quality.
もう一つは船の形である。18世紀末の代表的なその長く薄い船型は緊急旋回には極めて不
Another point is the shape of Titanic.It is not preferable to emergency turn that the form is representative after 18th Century steel sailing ship.
都合だった。さらにその内部構造において客室の快適さを重視するあまり、浸水に対する耐性が非常に低かった。
What is worse, the designer valued the cozy in accommodations despite inner structural week so that it's resist is too week to water invasion.
ソフト面においては当時の法律に照らし合わせて準備してあった救命ボートの数が、そも
そも乗客の半数の分しかなかったのに加え、焦るあまりボートの収容数にまだ余裕があるにも関わらず避難してしまった。法の問題点はもう一点あり、航海中の船はラジオを24時間つける義務は課せられていなかったため、事件が起きたときのタイタニックともっとも近い距離にあったSSカリフォルニアは夜11時にラジオを切ってしまい、救難信号に気づけなかった。
At the aspect of soft problem, the number of lifeboat, regulated by the low at that time, was no more the half of passengers. In addition, the passengers was so panic that lifeboat left in spite of several room.
There is still defect of the low.The regulation of sailing don't require all time radio work,which let the crew of SSCalifornia,was in nearest distance from Titanic,turn off the radio at 11pm and delay noticing emergency call.
タイタニック号の船員は救難信号のロケットを発したが、SSカリフォルニアの船員達にはパーティーをしているように見えてしまったため救助活動が遅れ、死者数を増やすことになってしまった。
Titanic fired rocket as emergency call but the crew of SSCalifornia thought it as fireworks. As a result, Rescue was late and increase the dead.